
Profiel van de ideale makelaar incompany
‘Profiel van de ideale makelaar 2016’
Deze cursus leert in 6 studie-uren de toepassing van combinaties in denkstijlen die voor de makelaar tot betere verkoopresultaten leiden.
De cursus bestaat uit 2 dagdelen op 2 verschillende data.
Geaccrediteerd door de NVM voor 6 effectieve studie-uren Vakgroep WONEN voor
NVM-makelaars
; door VastgoedPRO geaccrediteerd met 42,5 studiepunten*
Trainer: Riny van As, coach en trainer
De manier van iemands denken vormt een denkstijl en de herkenning daarvan maakt voorspelbaar hoe iemand in een bepaalde situatie gaat handelen. In deze cursus gaat het om leren van inzichten in de combinaties van denkstijlen die in de praktijk van de makelaar tot betere verkoopresultaten leiden. Dit enerzijds door de aandachtspunten die de individuele makelaar desgewenst in zijn/haar eigen denkstijl met MindSonar® kan gaan ontdekken, anderzijds door het leren van vaardigheden om de denkstijlen van cliënten in het makelaarscontact te ontdekken, zodat daarop door de makelaar voor het verkopen van meer huizen kan worden afgestemd.
De cursus ‘Profiel van de ideale makelaar’ is ook te volgen in de extensie van een 2x 2-daagse geaccrediteerd met 15 studie-uren voor NVM-makelaars vakgroep WONEN resp. 85 studiepunten voor VastgoedPRO-makelaars*.
*(Makelaars bij VastgoedPRO die niet gecertificeerd zijn (gediplomeerd makelaar), ontvangen voor deze cursus 42,5 c.q. 85 punten vakinhoudelijke punten voor de PE verplichting bij VastgoedPRO)
Proactief of reactief?
Is de makelaar meer een doener of een denker? Neemt de makelaar snel initiatief of overweegt deze eerst de verschillende kanten van de zaak?
Naartoe of weg van?
Wordt de makelaar geleid door de doelen die hij/zij wil bereiken? Of wil de makelaar vooral problemen oplossen en moeilijkheden voorkomen?
Interne of externe referentie?
Gaat de makelaar af op eigen normen en waarden of gaat de makelaar op anderen af om te weten wat er goed of fout zou kunnen zijn?
Opties of procedures?
Denkt de makelaar meer in keuzemogelijkheden of denkt de makelaar meer in stappenplannen?
Voldoet wel of voldoet niet?
Richt de makelaar de aandacht op wat er goed gaat en wat er klopt of richt de makelaar de aandacht op wat er niet goed gaat en wat er niet klopt?
Controle binnen of buiten zelf?
Heeft de makelaar het idee dat deze zijn of haar omgeving bepaalt, of denkt de makelaar dat de omgeving invloed op hem/haar uitoefent?
Globaal of specifiek?
Denkt de makelaar in grote lijnen of let de makelaar op de details?
Mensen, activiteiten of informatie?
Wat vindt de makelaar het belangrijkste? Relaties, handelingen of gegevens?
Ook incompany
Wilt u een training bedrijfsintern organiseren? Neem dan contact op via 06-27197855 of [email protected]