Communicatie cursus “ Stijl in Denkstijlen”

Communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
Voor toepassing in contactuele, creatieve en communicatiegerichte beroepen, (account)management, verkoop en HRM assessment.
1 Dag € 495,- p.p. excl. btw, inclusief lunch.
De cursus geeft inzicht in de stellingname dat denken, voelen en doen in sterke mate met elkaar samenhangen. Hoe men denkt bepaalt wat men opvalt en wat men ontgaat. De manier van iemands denken vormt een denkstijl (metaprogramma) en bepaalt hoe iemand zich voelt en hoe deze daarnaar handelt. Dat geldt voor individuen, maar ook voor teams, organisaties en bedrijven. Middels deze cursus leren de deelnemers om de denkstijlen van collega’s, cliënten én van zichzelf in het dagelijks contact te kunnen ontdekken, zodat daarop -voor het bereiken van een betere samenwerking en resultaten- kan worden afgestemd. Denkstijlen kunnen ook via de computer thuis gemeten worden door een onderzoek naar het denken in een bepaalde situatie (Metaprofiel Analyse). Zo’n onderzoek meet “hoe men in een specifieke context denkt”. Op basis van het daaruit voortkomende rapport kunnen de kwaliteiten en aandachtspunten, zowel privé als in het werk, doelgericht worden ondersteund. Een unieke toevoeging in optimalisering van zelfkennis, prestaties en zelfverbetering
Even observing the system will change it”
Albert Einstein
Onderstaand enige aspecten van denken die o.a. tijdens de cursus ‘Stijl in Denkstijlen’ door de gehanteerde Metaprofiel Analyse in kaart worden gebracht en van waaruit mogelijk een ideaalprofiel voor de deelnemer kan worden herleid. Na meting per computer kunnen de denkstijlen in een staafdiagram met kleurtyperingen worden weergegeven. De verhelderende aanzet naar optimalisering van zelfkennis en zelfverbetering. O.a. onderstaande elementen worden in de syllabus van deze cursus uitvoerig verduidelijkt.
- Proactief of reactief?
Is de deelnemer meer een doener of een denker? Neemt de deelnemer snel initiatief of overweegt deze eerst de verschillende kanten van de zaak? - Naartoe of weg van?
Wordt de deelnemer geleid door de doelen die hij/zij wil bereiken? Of wil de deelnemer vooral problemen oplossen en moeilijkheden voorkomen? - Interne of externe referentie?
Gaat de deelnemer af op eigen normen en waarden of gaat de deelnemer op anderen af om te weten wat goed of fout is? - Opties of procedures?
Denkt de deelnemer meer in keuzemogelijkheden of denkt de deelnemer meer in stappenplannen? - Voldoet wel of voldoet niet?
Richt de deelnemer de aandacht op wat er goed gaat en wat er klopt of richt de deelnemer de aandacht op wat er niet goed gaat en wat er niet klopt? - Controle binnen of buiten zelf?
Heeft de deelnemer het idee dat deze zijn of haar omgeving bepaalt, of denkt de deelnemer dat de omgeving hem/haar bepaalt? - Handhaving, ontwikkeling of verandering?
Houdt de deelnemer van stabiliteit, houdt de deelnemer van geleidelijke verandering of houdt de deelnemer van snelle verandering? - Globaal of specifiek?
Denkt de deelnemer in grote lijnen of let de deelnemer op de details? - Mensen, activiteiten of informatie?
Wat vindt de deelnemer het belangrijkste? Relaties, handelingen of gegevens? - Concept, structuur of gebruik?
Is de deelnemer meer bezig met de essentie, met de samenhang of met de toepassing in de praktijk? - Samen, nabijheid of alleen?
Houdt de deelnemer van hechte samenwerkingsverbanden, van lossere teams of doet de deelnemer het liever helemaal alleen? - Heden, verleden of toekomst?
Op welke van deze drie tijdsfactoren is de deelnemer het meest gericht? - Visueel, auditief of kinesthetisch?
Denkt de deelnemer meer in beelden, meer in geluiden of meer in gevoelens?
Communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
Voor toepassing in contactuele, creatieve en communicatiegerichte beroepen, (account)management, verkoop en HRM assessment.
1 Dag € 495,- p.p. excl. btw, inclusief lunch.
Waar en wanneer:
Cursus op 1 dag;
Van 09:30 tot 17:00 uur
Utrecht:
Vrijdag 15 juni 2018
Locatie: Jaarbeurs (Beatrixgebouw) Utrecht (bij station)
Programma communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
Voor toepassing in contactuele, creatieve en communicatiegerichte beroepen, (account)management, verkoop en HRM assessment.
Ochtendprogramma:
9.30 uur – 12:00 uur (Pauze: 10.45 -11.00 uur)
– Inleiding; oorsprong en achtergrond van metaprogramma’s
– Wat zijn metaprogramma’s en wat is een Metaprofiel Analyse
– Uitleg en voorbeelden van metaprogramma’s
– Demonstratie/herkenning eerste serie metaprogramma’s
– De betekenis van een normprofiel
– Oefeningen
Lunch: 12:00 tot 12:45 uur
Middagprogramma:
12.45 uur – 17:00 uur (Pauze: 14:30 – 14:45 + 15.45 -16.00 uur)
– Demonstratie/herkenning tweede serie metaprogramma’s
– Afstemming op metaprogramma’s van cliënten
– Presentatie van voorbeeld profielen van deelnemers
– Interpretatie van ingekomen denkstijl-testen van deelnemers
– Oefeningen
– Evaluatie
Riny van As, coach en trainer
Riny van As, studeerde af als deskundige in marketingcommunicatie en NLP. Zijn decennialange ervaring als coach en trainer staan garant voor efficiëntie in bewustwordings- en veranderingsprocessen. Een pragmatisch inlevingsgevoel en visie, mede door de juiste tracering van individuele gedragskenmerken op basis van Metaprofiel Analyses (sinds 2003), typeren zijn effectiviteit in al zijn trainingen. Als internationaal gecertificeerd coach en trainer gebruikt Riny van As hiervoor als ondersteunend instrument de als merk beschermde methode van MindSonar®. Hiermee weet hij doelgericht en effectief te anticiperen op zowel het emotionele streven van de deelnemers als wel op het daaruit voortvloeiende gewenste resultaat in hun functioneren.
Communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
Voor toepassing in contactuele, creatieve en communicatiegerichte beroepen, (account)management, verkoop en HRM assessment.
Leerdoelen:
Het leren van inzichten in de combinaties van denkstijlen en gedrag die in de eigen praktijk tot een betere communicatie en uitvoering van verschillende disciplines zal leiden door:
a. de aandachtspunten die de individuele deelnemer in zijn/haar eigen denkstijlen (Metaprofiel Analyse) middels deze cursus kan gaan ontdekken om daardoor beter te kunnen functioneren en te presteren.
b. het leren van vaardigheden om de denkstijlen van collega’s en cliënten te kunnen gaan ontdekken, zodat daarop door de individuele deelnemer voor betere resultaten in de interactie en het contact kan worden afgestemd.
Communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
Na het volgen van deze cursus ontvang je van Target Training het certificaat “Stijl in Denkstijlen”.
Communicatie cursus “Stijl in Denkstijlen”; 15 juni 2018
Voor betere gedragsbeoordeling en overtuigingskracht in collegiaal- en klantcontact
De cursus “Stijl in Denkstijlen” is voor iedereen bedoeld die voor een specifieke context meer inzicht wil krijgen in kwaliteiten en aandachtspunten van anderen en zichzelf, om daarop beter te kunnen afstemmen en uitkomstgericht te kunnen presteren. Voor toepassing in o.a. contactuele, creatieve en communicatiegerichte beroepen, (account)management, verkoop en HRM assessment.
Ook incompany
Wilt u een training bedrijfsintern organiseren? Neem dan contact op via 06-27197855 of [email protected]